U bevindt zich nu op: De Jaren 1952-1955 1954

1954

In dit jaar werd door 314 squadron meegewerkt aan een wereldrecord. Met 503 uur F-84G werd een bijdrage geleverd aan het totaal van 2.000.000 jet-uren van een vliegtuig type. Toendertijd nog nergens anders bereikt door welk type dan ook. Een andere top was de 5694 jet-uren van 314 in dat jaar, dat een unicum binnen heel 2ATAF betekende.
In dit jaar werd er eveneens begonnen met een nieuwe taak binnen het squadron. 314 gaat naar Leeuwarden voor Air to Air gunnery training. Specifieke moves werden dit jaar niet gemaakt al was er wel een reis naar Geilenkirchen in verband met uitlijnen inschieten.
Andere activiteiten die op gang kwamen waren specifieke squadron zaken, zoals het uitwerken van ideeën over een squadron-embleem en de eerste noten voor een 314 strijdlied. Animators hierbij waren onder andere P. de Groot bij het technische gedeelte en Poublon bij de vliegers. Door 314 werd op 28 mei deelgenomen aan een grote Fly-past van 12 Thunderjets van Eindhoven naar Gardemoen in Noorwegen. Reden was een buitenlands bezoek van onze Chef Luchtmachtstaf en de Staatssecretaris van Defensie. De Fly-past stond onder leidingvan Majoor G.W. de Zwaan.
Verloor het squadron in 1953 één vlieger, in 1954 waren het er twee en alsof het zo hoorde in 1955 drie. Noemenswaardig was er over 1954 verder weinig te vermelden of het moest het feit zijn dat ene Kap. Soesman Ops zaken regelde en als enige alles van het beladen bij moves afwist.

<<<----- Vorige - Volgende ----->>