U bevindt zich nu op: 314 Taal Verhaal ?

Synoniem:
Vlieghelm: Smakhoed
Schietstoel: Klapfautuil

Betrouwbare bron: De man, die we zojuist tegen kwamen.
Bevoegde bron: Degene, die hem had ingelicht.
Gezaghebbende bron: Degene, die het gerucht in omloop bracht.

Gehoord in de wandelgangen.
Vraagt een vlieger aan een meteo-officier: "Waarom is het op de basis altijd kouder dan in Woensel?"
"Nou kijk, dat zit zo. De wind komt uit het westen, en waait over de stad; hierbij wordt hij opgewarmd door de warme opstijgende lucht uit de huizen, en komt dan pas in Woensel. Wij noemen dat Stadseffect!"

Wist u dat er een 314er rondloopt met een Luxemburgse onderscheiding?

Op 28 september 1976 werd officieel bekend, dat de vliegbasis Eindhoven tot 1970 operationeel zou blijven.
Zouden ze toen geweten hebben wat we nu weten?

Maj. v.d. Heiden:
"Van problemen houd ik niet. Indien aanwezig laat je ze om acht uur maar bij de poort achter, en neem ze om vijf uur weer mee!"

Wist je dat:
- Onjuiste aanvliegsnelheid verreweg de voornaamste oorzaak is van verknoeide aanvliegsnelheden.
- Steve het record fjord-rescue op zijn naam heeft staan.

Kennedy range:
Een diepgaand onderzoek wordt ingesteld

Gehoord op 315:
Je kunt nu na je eerste vlucht nog kiezen. De luchtmacht of een fietsclub.

Heroriëntatie:
Na een vakantie weer aan het werk gewend raken.

Het brein van een intell-officier is zo kroeket, dat hij zelfs Luva's verzint.

314 lid blijf je door grenzeloze liefde voor het vak én keiharde plichtsbetrachting.

12-11-1968 Opsbrandaf.........

Korpsdiner: Een toespraak de morningafter.

Verneukpoep is hetzelfde als kunstmest.

Opheldering: zoveel bijzonderheden op de voorgrond stellen, dat de kwestie waar het om gaat op de achtergrond raakt.

Een pilotenjong heeft met twee jaar al stemrecht

Feest, Feest, Feest!!!!
Willem J. geeft een pilsje weg!!!

02-01-1969
Niets is leuker dan een vuurspuwende barkeeper achter een brandende bar.

Het verschil tussen 314 en 315?
Approachtijden.

Excursie: Een knippie a day is never away.

F84F
Vijftien jaren zweten
Vijftien jaren moe
Nu is het leed geleden
De laatste is naar Turkije toe

Wist je dat:
-We wel eens brieven krijgen, die niemand kan lezen.
-We een "overdekopclub" gehad hebben.
-Een Polarvirgin een rendier is dat harder loopt dan een lid van 314.
-Hoe later het wordt, hoe moeilijker het beroep.

Eindvarium:
Engines and airframes and armments change.
As do ceilings, and airspeed and tactical range.
But what keeps 'em flying - according to rumor.
Is the pilots kind of wild - blue humor.

Subalterne nozzleflutter:
Een kapitein met buikloop

Strong Express:
Dolle dinsdag:= de dag van Campfens!
Toen kregen we compensatie, zonder compensatieregeling.

A.J. Borgstein:
Testpiloot:
Usefull for the Airforce
but loss for the world

Wist u dat:
- "Balls-Out" vliegen en vliegen bij de "jeng-jeng" hetzelfde is.
- Calimero Thijs van de Kappuyne en Jodokus Hondekoeter allemaal nick-names voor Bertus Ikelaar zijn.
- "Nou, u bent wel een heer!" de standaard kreet is van Maestro Bill v.d. Werf bij het vertellen van pikante mopjes. Kunt u nagaan wat Cock Ebli is!

Wist u dat:
- Wij, in het westen, niet té somber moeten doen over de Russen, want zij koken ook maar met gewoon water.
- Willem Janssen sinds kort de bijnaam "RADAR" heeft. Zou Guus Perret dan toch "Hot Lips" zijn óf hebben?!
- 315 Sqn ook een jubileumboek gaat maken. Veel succes er mee!

Nico Link:
Er is een excursie van landmachtofficieren op bezoek bij de link.
Vraagt iemand: "Krijgen jullie ook een vluchtnabootser voor de NF-5?"
Nico: "Nee, daar hebben jullie tanks voor gekocht kapitein."
Zegt die Kapitein: "Ik ben geen kapitein, ik ben Ritmeester van de Huzaren!"
Zegt Nico weer: "Moet u eens luisteren kapitein, iemand die in een bruin pak loopt en drie sterren draagt, is voor mij een kapitein."

A Pilot is an Indvidual of Immesurable Superiority to his fellow creatures in the street, a Master of the Air wherein he flies his Underpowered, Poorly-instrumented, Misaligned and Multy-patched Aircraft under Dubious Control in complete contravention of the instruction he has sometime received from his Flying Instructors and quite contrary to Regulations published for his Confusion by Goverment Officials much to the Distress and Damnation of an ulcer-ridden group of individuals known as Air Traffic Controllers.

Vinkeveen:
Passagier: "Schip op twaalf uur"
Kapitein: "Schip met wie?"
Passagier: "Schip met Willem"
Kapitein: "Blikken en enterhaken klaar"
Passagier: "Aye aye Sir, schip binnen schootsafstand"
Kapitein: "Vuur"
Schepen: -Kadoiinggg....

Kiss: Keep it stupid simpel

Een vlieger is de animeerjongen van de vliegbasis.

B. Booy: Als ze je nat wilen hebben, dan wordt je nat

Bespoedigen:
Voortgang vervangen door verwarring.

Reorganiseren:
Verwarring vervangen door ellende.

Rationaliseren:
Ellende vervangen door wanhoop