U bevindt zich nu op: 314 Move's 1970 - 1976 1971

1971 vangt aan met weer twee groepen vakantiegangers naar Spätind omdat weer veel nieuwe vliegers ingeboekt hebben bij 314 in het laatste jaar. De overige vliegers zijn nog steeds bezig met het kalm aan wennen aan het nieuwe type vliegtuig en waarschijnlijk  om deze redenen heeft men van hogerhand besloten dat 314 dit jaar niet meedoet aan een grote AMF oefening. Ter compensatie en ook omdat het al zo lang geleden is komt er een squadronrotatie en wel met het 322 squadron van Rygge in Zuid-Noorwegen. Deze rotatie bied het voordeel dat er ervaringen uitgewisseld kunnen worden met een ander F-5 squadron terwijl het goede weer in het noorden zorgt voor veel vliegerervaring in het Noorse landschap met de NF-5. Een hele nieuwe ervaring is wel dat de meegenomen landmacht GLO binnen de kortste keren omgeschoold wordt tot een Ops officier. Reden en gevolg is dat de vliegers nog meer vliegen. De Noren die op Eindhoven zitten, klagen trouwens ook niet, zoals alle bergbewoners, zijn ze kapot van de intense platheid van Nederland. Daarnaast roemen zij de levensstijl van de Redskins, de gastvrijheid van de Hollanders, het vele Heineken bier en 's Neerlands deern. Maar gastarbeiders waren toen ook nog populair, nietwaar. Teruggekomen in Nederland verhuist het 314 weer even naar Gilze-Rijen want ze blijven maar sleutelen aan het Eindhovense banenstelsel, nou ja stelsel!  Vijf maanden zitten we nu op Gilze want de hoofdbaan wordt taxiebaan en omgekeerd. Deze noodmaatregel is slechts tijdelijk want er komt een nieuwe baan!  hele lijsten tonen van vliegers  die omgekomen zijn in het bergland. Maar het blijft een geweldige belevenis om als nietige mug met je kist langs zo'n geweldige met sneeuw bedekte kolos te vliegen.